Vrijwilligster zijn

Op het festival zijn 1001 dingen te doen: Van ontvangst van de deelneemsters tot het zetten van thee voor de aanwezigen. Van ad-hoc situaties oplossen tot ’s avonds de kaarsjes aansteken. Van het terrein mooi maken tot de WC’s schoonmaken. En net even die extra stap zetten als een deelneemster je nodig heeft of een workshopgeefster je aanschiet als haar muziekinstallatie het niet doet.

We zoeken ongeveer 30 vrouwen die zich willen verbinden met Lorelei. We vragen je om je echt te verbinden met de organisatie, je er deel van te voelen, met het bijbehorende teamgevoel, samen iets neerzetten én verantwoordelijkheid nemen voor het creëren van een optimale ervaring voor alle vrouwen. Je krijgt hier een heel fijne bedding met je  mede-vrijwilligers en een onvergetelijke ervaring voor terug! Wil je (alleen maar) vrijwilligen omdat je dan gratis entree & eten ontvangt en dus baalt als je een workshop niet kunt volgen omdat je een taak krijgt, schrijf je dan niet in…. Natuurlijk is het een mooie manier om op het festival te kunnen zijn als je financieel even krap zit. Je bent welkom!

We zoeken toegewijde, enthousiaste, doortastende en zelfstaandige vrouwen die beschikbaar zijn op onderstaande data om een inspirerende tijd te hebben en samen de bedding te creëren waarin honderden vrouwen prachtige ervaringen mogen beleven.

De vrijwilligsters worden in overleg in teams ingedeeld. ieder team wordt gecoördineerd door een ervaren en bevlogen Team Coördinator (TC). Het kan zijn dat je ook buiten je team om wordt ingezet wanneer dat nodig is. Vooraf kun je je voorkeur aangeven zodat we rekening kunnen houden met je talenten en mogelijkheden.

Hieronder tref je een overzicht van de in- en uitstroom momenten per festivalblok (een blok is: startweekend, Lorelei 1 of Lorelei 2) . Je kunt er dus voor kiezen om 1 of meerdere blokken te komen. Wij hebben de voorkeur voor mensen die 2 of 3 blokken komen omdat dan iedereen goed op elkaar ingewerkt raakt en er minder overdracht nodig is.

Jouw aankomst Jouw vertrek
Startweekend Do.ochtend 6 juli Ma.ochtend 10 juli
L1 Ma.ochtend 10 juli Do.eind middag 13 juli
L2 Do.eind middag 13 juli Ma.ochtend 17 juli rond 13u00
Startweekend + L1 Do.ochtend 6 juli Do.eind middag 13 juli
L1 + L2 Ma.ochtend 10 juli Ma.ochtend 17 juli rond 13u00
Passepartout Do.ochtend 6 juli Ma.ochtend 17 juli rond 13u00

Extra druk zijn de op- en afbouwdagen, dan is het álle hens aan dek. Op festivaldagen is het veel rustiger en stellen de TC’s een werkschema samen, zodat iedereen voldoende vrije tijd heeft om van het festival te genieten en workshops te volgen. Tijdens festivaldagen wordt je ongeveer 4 à 5 uur ingezet. De afbouw eindigt op maandag 17 juli rond 13u00. Eerder weggaan van Lorelei 2 is helaas geen optie omdat ook de afbouw écht bij het festival hoort.

Tijdens Lorelei slaap je op het vrijwilligstersveld in je eigen kampeermiddel. Mocht je liever niet willen slepen met kampeerspullen of geen tent hebben kun je een plek boeken in één van onze tipi’s of pixi’s.

Als vrijwilligster betaal je een bijdrage om een deel van de kosten die we voor je maken (overnachten en eten) te dekken. In 2023 zijn de bijdragen: 1 blok €50, 2 blokken €80 en passepartout €110. Het heeft onze voorkeur om 2 of 3 blokken te komen. In ruil voor jouw inspanning staat entree en eten voor het festival. Ter info, één blok kost een deelneemster incl. eten €299,=.

Vooraf plannen we een bijeenkomst voor alle vrijwilligsters om elkaar te leren kennen, globaal uit te leggen wat we van je verwachten en vooral om alvast de sfeer van Lorelei samen neer te zetten en veel pret te hebben :-). Na het festival organiseren we een terugkomdag om na te genieten van het festival en elkaar en te evalueren.

Hilde Endeveld (er zijn 2 Hildes in het kernteam ;-)) coördineert het vrijwilligersteam. Tijdens het festival neemt ook Martha Petersen een deel van de coördinatie op zich. Wil je meewerken als vrijwilligster, mail dan naar en vermeld waarom je graag aan Lorelei bij wilt dragen, wat je er hoopt te ontvangen en wat jou raakt of inspireert aan Lorelei.

webdesign: Hanneke de Graaf